„Położna na medal” – 5. edycja kampanii

Kampania społeczno-edukacyjna i konkurs

Ciepła, oddana, troskliwa, wyrozumiała, która służy swoim doświadczeniem, radą i pomocą. To najważniejsze cechy dobrej położnej. To ona wspiera w trudnych chwilach, motywuje do działania i otacza troskliwą opieką kobietę nie tylko podczas porodu, ale także w trakcie ciąży, połogu oraz na etapie przygotowań do porodu. Już dziś każda mama może podziękować swojej położnej za cud narodzin i zgłosić swoją położną do 5. edycji konkursu „Położna na medal”. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są na stronie poloznanamedal2018.pl. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Akademia Malucha Alantan, Mecenasem – marka Alantan.

Start kampanii „Położna na medal”

1 kwietnia ruszyła 5. jubileuszowa edycja kampanii społeczno-edukacyjnej „Położna na medal”, której inicjatorem jest Akademia Malucha Alantan. Celem akcji jest podnoszenie w społeczeństwie świadomości dotyczącej roli położnej w okresie okołoporodowym, pokazanie, że położna to wsparcie, źródło rzetelnej wiedzy, a także osoba, do której należy mieć zaufanie. Zgłoszenia do konkursu odbywają się od 1 kwietnia do 31 lipca. Głosy można oddawać przez cały czas trwania kampanii do 31 grudnia. Nominacje i głosy przyjmowane są na stronie www.poloznanamedal2018.pl

„Na przestrzeni ostatnich lat nastąpiło bardzo wiele zmian w zakresie położnictwa i opieki okołoporodowej. Dziś kobieta rodząca jest bardziej wyedukowana, zna swoje prawa, nie podchodzi się do niej instrumentalnie. Startując 4 lata temu z kampanią Położna na medal założyliśmy sobie cel, który z każdym rokiem realizowany jest na 100%. W trakcie trwania kampanii edukujemy kobiety na temat roli położnej, ciąży, porodu i połogu. Zwróciliśmy uwagę kobiet na rolę położnej, która nie ogranicza się tylko do sali porodowej. Dziś jest ona przygotowana do tego, aby sprawować opiekę nad kobietą przez całe życie: od narodzin aż do śmierci. Integralną częścią kampanii jest konkurs na „Położną na medal”. Cieszymy się, że to właśnie dzięki Akademii Malucha Alantan możemy co roku nagrodzić położne, które wykazały się empatią, zaangażowaniem i indywidualnym podejściem do rodzącej.” – powiedziała Iwona Barańska pomysłodawczyni i organizatorka kampanii „Położna na medal”.

 

Ambasadorki kampanii

Podczas trwania 5. edycji kampanii i konkursu „Położna na medal”, laureatki 4. edycji kampanii Monika Wójcik, Elżbieta Wójtowicz, Marzena Langner – Pawliczek zostaną ambasadorkami i przez 12 miesięcy będą dzielić się swoją wiedzą i poradami na temat opieki okołoporodowej. Profil kampanii i konkursu „Położna na medal” na Facebook’u ma już ponad 10 tysięcy sympatyków i z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej popularną platformą, na której mamy i przyszłe mamy mogą nie tylko dowiedzieć się wielu praktycznych porad związanych z opieką nad dzieckiem, ale mogą również zapytać bezpośrednio o fachową opinię ambasadorek kampanii „Położnej na medal”.

Patronat nad wydarzeniem objęła Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, Polskie Towarzystwo Położnych, Fundacja Rodzić po Ludzku, Stowarzyszenie Dobrze Urodzeni.

W kampanię zaangażowało się wielu partnerów medialnych lista mediów znajduje się na stronie poloznanamedal2018.pl.

Położna na Medal to prowadzona od 2014 roku kampania społeczno-edukacyjna zwracająca uwagę na kwestie związane z koniecznością podnoszenia standardów i jakości opieki okołoporodowej w Polsce poprzez edukację i promocję dobrych praktyk. Istotną kwestią kampanii jest również podnoszenie świadomości społecznej na temat roli położnych w opiece okołoporodowej.

Jednym z kluczowych elementów kampanii jest konkurs na najlepszą położną w Polsce. Zgłoszenia do tegorocznej, piątej edycji konkursu przyjmowane są od 1 kwietnia do 31 lipca 2018r. Głosy na nominowane położne można oddawać od 1 kwietnia do 31 grudnia 2018 roku. Oddawanie głosów odbywa się na stronie www.poloznanamedal2018.pl

Patronat honorowy nad kampanią i konkursem objęła Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych. Patronat merytoryczny sprawują: Polskie Towarzystwo Położnych, Fundacja Rodzić po Ludzku oraz Stowarzyszenie Dobrze Urodzeni. Mecenasem kampanii jest marka Alantan Plus.