facebook button
Dla zdrowia.pl | Artykuły | Zdrowie | Znaczenie błonnika w naszej diecie, czyli poczuj się lekko na lato!

Zdrowie

Znaczenie błonnika w naszej diecie, czyli poczuj się lekko na lato!

Błonnik pokarmowy nazywany jest inaczej włóknem pokarmowym. To grupa substancji pochodzenia roślinnego, która nie ulega trawieniu, wchłanianiu w przewodzie pokarmowym człowieka i nie jest przez nasz organizm przyswajana. Mogłoby się więc wydawać, że błonnik nie jest ważną substancją dla naszego organizmu, jednak jest wręcz przeciwnie! Zdaniem dietetyka Gilliana McKeitha błonnik chociaż w diecie nie odgrywa żadnej roli, jest niezwykle cenny dla naszego organizmu[1].
W prosty sposób poczuj się dobrze w swoim ciele
Lista zalet błonnika jest bardzo długa. Na samym jej początku jest dobre samopoczucie i uczucie lekkości, a to za sprawą tego, że błonnik pozytywnie wpływa na nasz układ trawienny – wypełnia jelita i pobudza je do działania. Autor książki „Encyklopedia żywienia. Przewodnik po zdrowym życiu” dodaje, że błonnik ułatwia wydalanie niestrawionych resztek i reguluje czas przechodzenia pokarmu przez układ pokarmowy. Inną jego zaletą jest obniżenie poziomu glukozy i cholesterolu we krwi[2].
Gdzie zatem szukać tego cennego elementu, jakim jest błonnik w naszej diecie? FiberBoots3 od LR Health&Beauty jest doskonałym suplementem diety dla osób spożywających mało owoców i warzyw, produktów pełnoziarnistych oraz nasion roślin strączkowych. Jeśli nie gustujemy w warzywach, suszonych owocach, fasoli lub pełnoziarnistym chlebie wówczas nasza dieta może być uboga w błonnik. Co pokazują również badania: 69 proc. mężczyzn i 75 proc. kobiet nie osiąga zalecanej przez Niemieckie Towarzystwo Żywienia wartości spożycia błonnika, która wynosi 30 gramów dziennie[3].
FiberBoost3 jest prosty w przygotowaniu i można go z łatwością wkomponować w swój codzienny jadłospis. Na dodatek suplement diety od LR Health&Beauty nie zawiera dodatku cukru, a swój smak zawdzięcza stewii, czyli naturalnej substancji słodzącej. Regularne stosowanie FiberBoost3 sprawi, że będziesz czuć się lekko i zdrowo.
Przepis na uczucie lekkości
·         Zaleca się przyjmować jedną przygotowaną porcję FiberBoost3 raz dziennie między dwoma posiłkami.
·         Sposób przygotowania: wymieszaj zawartość dwóch miarek (jednak miarka = w przybliżeniu 3,5g) w 200 ml niskotłuszczowego, bezlaktozowego mleka (o zawartości tłuszczu 1,5%) lub wody. W tym celu przygotuj naczynie o pojemności co najmniej 300 ml.
·         W trakcie suplementacji należy pamiętać o przyjmowaniu odpowiedniej ilości płynów.
Informacje o produkcie:
·         LR Health&Beauty FiberBoost3 210 g, 89,90 zł

[1]http://www.rynekzdrowia.pl/Badania-i-rozwoj/Blonnik-nie-odgrywa-zadnej-roli-w-diecie-ale,164726,11.html [2]Borysiak-Marzec Paulina, Dziedzic Krzysztof, Górecka Danuta, Janus Patrycja; Analiza spożycia błonnika pokarmowego i jego frakcji w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu w oparciu o dane GUS. [3]2008, Instytut Maxa Rubnera, Federalny Instytut Badawczy Żywności i Żywienia.
Autor: A
DODAJ ARTYKUŁ
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić tej strony
Używamy plików cookies (ciasteczek)Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że zgadzasz się na umieszczenie ich w Twoim urządzeniu końcowym.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach


Nie pokazuj więcej