facebook button
Dla zdrowia.pl | Artykuły | Dietetyka | Najzdrowszy fast food

Dietetyka

Najzdrowszy fast food

Koktajle owocowe i warzywne są z roku na rok bardziej popularne, nie tylko wśród osób na diecie redukcyjnej. Zmiksowanymi warzywami i owocami coraz częściej zastępujemy niektóre posiłki. I słusznie!

Koktajle to najzdrowszy posiłek...
Do przygotowania koktajli używamy świeżych produktów. Poza jarzynami do blendera możemy dodać między innymi miód, nabiał czy zioła. Posiłki przygotowuje się na zimno, co pozwala na zachowanie większości ważnych składników odżywczych. Jest to szczególnie istotne w przypadku witamin A i C, które tracą część właściwości podczas obróbki cieplnej. Dodanie do koktajlu nasion, pestek lub odrobiny oliwy ułatwi wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, np. witaminy D. W szejkach znajdziemy mnóstwo błonnika i antyoksydantów.
Wreszcie – to najsmaczniejszy i najłatwiejszy sposób na spożycie zalecanych przez Światową Organizację Zdrowia pięciu porcji warzyw i owoców dziennie.

… a zarazem najszybszy posiłek
Wystarczy kilka minut w kuchni, żeby przygotować pyszne koktajle i zabrać je ze sobą – czeka na nas park, las i plaża – zauważa Ewa Wagner, redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”. – Wszystko sprowadza się do wybrania kilku ulubionych składników – dodaje. Najwięcej czasu zajmują zakupy. Zaplanuj je wcześniej – produkty na smoothie możesz trzymać w lodówce nawet przez tydzień.
Potrzebujesz najwyżej pięciu minut: mycie warzyw i owoców, krojenie, miksowanie – i obiad gotowy. Zanim nabierzesz odwagi i wprawy w łączeniu składników, skorzystaj z gotowych, sprawdzonych przepisów. A jeśli szczególnie cenisz wygodę i czas, tradycyjny blender zamień na koktajler. To pojemnik, który jest jednocześnie mikserem i butelką, z której wypijesz przekąskę.

W najnowszym numerze magazynu „Kuchnia” poza przepisami na pyszne, sprawdzone i oryginalne koktajle znajdziesz wyjątkową ofertę na zakup prenumeraty. Pierwsze 100 osób, które zakupią prenumeratę, otrzyma w prezencie koktajler marki Gorenje. Sprawdź też wydanie specjalne magazynu „Kuchnia” – „Koktajle” z „Kolekcji dla smakoszy”.

 
Przepis na energetyzujący koktajl magazynu „Kuchnia”
 
Składniki: 1 duży jogurt naturalny, 2 łyżeczki herbaty matcha, 1 łyżeczka miodu, odrobina suszonego imbiru.
Wykonanie: wszystkie składniki wrzucamy do koktajlera, miksujemy i od razu podajemy.
 
 
Miesięcznik „Kuchnia” to poradnik zarówno dla smakoszy i poszukiwaczy kulinarnych inspiracji, a także również dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z gotowaniem. Każdy numer to garść ciekawych informacji na temat sezonowych produktów oraz przepisy sprawdzone przez redakcję, zarówno dla początkujących, jak i dla bardziej zaawansowanych miłośników smacznego jedzenia. W „Kuchni” można znaleźć również reportaże z podróży kulinarnych, felietony znanych autorów oraz artykuły o ludziach z kulinarną pasją.
Autor: Magazyn Kuchnia
DODAJ ARTYKUŁ
Twoja przeglądarka nie może wyświetlić tej strony
Używamy plików cookies (ciasteczek)Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że zgadzasz się na umieszczenie ich w Twoim urządzeniu końcowym.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach


Nie pokazuj więcej